Stäkets SF.........

Publicerad 2019-01-23 09:17:00 i Allmänt,

Stäkets  SF är en mycket aktiv klubb i Stockholmsdistriktet, den bildades 1955 och är säkert en av landets äldsta klubbar. Ordförande är Leif Andersson och sonen Calle är kassör och webbmaster, sekreterare är Kicki Ihregren-Torstensson. De har runt 350 medlemmar och som junior har man gratis medlemskap.
Calle är känd för att vara snabb ut med resultat för klubben och i Stocholmsdistriktet. De har många olika aktiviteter som pimpel, bryggpimpel, mete, trolling, havsfiske, barn och ungdom. Båtsektion som arrangerar gädda och göstävlingar och det finns även 200 båtplatser man kan hyra.
Intervjuer av medlemmar har gjorts på hemsidan och nu senast på facebook.
En aktiv tävlingsklubb med många duktiga tävlare genom åren. Förra året arrangerades SM i pimpel tillsammans med Enskede på  Mälaren vid Steningeviken. Där hade klubbens herrveteran Mats Arnoldsson högsta vikten  och fick äntligen bli Svensk Mästare. Mats var ju junior samtidigt med mig när jag tävlade för Södertälje SFK.
Nu till helgen arrangerar klubben Järfällamästerskapet i pimpel vid Ängsjö. Det är även en tävling i Stockholms Dm-serie, och andra tävlingen i pimpelsportcupen . Det är även stor satsning på barn och vuxna som vill lära sig pimpla.
 
Har man tur kan man få en vip-biljett och få startavgiften betald, samt ett mål.
Om jag har läst rätt i resultatlistor så har inte Järfällamästerskapet arrangerats vid Ängsjö på 6 år. Förra året valde man att inte arrangera, då SM var första och största prioritering.
2017 Steningeviken
2016 Görveln
2015 Ekolsundsviken
2014 Gröna udden, Kungsängen
2013 Ängsjö
Ängsjö är ett trevligt ställe där jag tävlat många gånger under min tid i Södertälje SFK, skriver mer om det i morgon.
2013 var högsta vikten 18.942 gram och det hade Björn Widerberg, Täby PF. Men rekordet har Timo Jumisko på 19.980 gram.
Vi är minst två bilar från Dalarna  som åker ner till tävlingen i år.
 
Jag rekommenderar alla att gå in och läsa på Stäkets sida www.staketssf.se. En mycket trevlig sida med bra information,  resultat,och historia m.m. Bra upplägg där flera webbmaster kan få bra idéer. Hoppas att vi  ses på söndag.😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela