Magiskt bröllop..........

Publicerad 2019-11-16 11:46:10 i Allmänt,

Den 24/8 var jag på ett magiskt bröllop i Mariefreds kyrka. Det var min systerson Patriks dotter Josephine som gifte sig med sin Viktor. Släkt och närmaste vänner var inbjudna till kyrkan. Senare på kvällen anslöt lite fler vänner till festlokalen i Almnäs utanför Södertälje. Vi var över 360 gäster.💞
 
På lördagen kom min bror Kenth och hans Aina och hämtade Monika och mig, hemma hos henne. Sedan åkte vi till ett hotell som låg i samma område som festlokalen. 3 bussar var bokade, som körde oss gäster fram och tillbaka mellan hotell, kyrkan och festlokalen. På morgonen hade Kari en kurskamrat från frisörskolan fixat Monikas och mitt hår.
Det var ju ett stort bröllop, så klänningar och skor letade vi både i Sverige och Turkiet, då vi var på semester. Monika i lila klänning och hennes dotter Åsa bredvid och hennes familj.
Brudens syster Jennifer sjöng en fin sång i kyrkan. Bestman var Viktors kusin som kommit från USA. Många andra från Viktors släkt kom också från USA och Tyskland. Så det blev även en släktträff för alla.
Hjärtballonger skickades upp och när man fotat hela släkten på trappen fick vi gå upp på sidan av kyrkan. 
 
Där bjöds det på champagne, och snittar och brudens pappa Patrik höll ett fint tal till brudparet.
Fint skepp vid ångbåtsbryggan.
 
Efter skål med brudparet gick vi ner till de väntande bussarna och brudparet åkte iväg i en RR. I huset i bakgrunden bodde vår morfar Ivar Thörne. När vi hälsade på fick man en peng för att gå ner och köpa mjukglass. Lyxigt på 50-60-talet.
Man gick genom blomsterklädda guldportaler upp bredvid kyrkan.
När vi kom till festlokalen så var det redan framplockat kalla smårätter och allt annat att dricka. Vi hade i god tid innan bröllopet fått veta vilken buss och vid vilket bord man skulle sitta.
 Allt var så välplanerat och en magisk lokal med en scen där brudparet kom nerhissade i en soffa. De hade även ett podium där de satt och åt tillsammans med brudtärna och bestman.
Brudgummen har syrianskt ursprung, och maten var från båda köken och helt underbart gott. Musiken var också blandad syrianskt med musiker och modern discomusik när de vilade. Brudparet var nog de som dansade mest av alla.💞
Tårtan var enorm och allt filmades och fotades, från kyrkan till sista dansen. Monika och jag höll ut till 01.30, då gick vi till hotellet med en mobil som ficklampa i den mörka augustnatten.
Klarade att dansa i högklackat hela kvällen. Ja, vilket bröllop man trodde att man drömde, så magiskt och vackert, många skratt och glädjetårar. Så tacksam att jag/vi fick uppleva detta. 
Stort grattis till brudparet Josephine och Viktor.💞
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela