Året 1981 och Järfällamästerskap,m.m......

Publicerad 2013-12-28 09:35:41 i Allmänt,

Hittar inga medaljer ifrån 1981, jag var ju nyskild med allt vad det innebär, och mamma hade inte heller några anteckningar. SM i pimpel gick i alla fall på Roxen, Linköping, så det blev nog ett "bomår" för mig. Hittade trots allt medalj ifrån Järfällamästerskap som oftast gick på Mälaren vid Stäket, ett av mina favoritvatten. Vann som junior Järfällamästerskapet 1968, 1969, 1971 och som senior 1981, 1982 och 1985. När inte isen bar vid Stäket så arrangerades tävlingen på Översjön där vi även varit på Finnkampen. Sommaren 1966 var vi som vanligt på semester i Gevsjön, vi tog tälten och åkte upp till Valsjöbyn och Gunnarsvattnet. Det var pappa, mamma, Tore, jag och min kompis Inga-Lena ifrån Gevsjön. Tore hade ett eget 2-manstält och det festades en del, så jag och Inga-Lena skojade och la under några stenar under tältbotten,på Tores tält, han hade ingen gummimadrass. På morgonen när Tore vaknade hade han ont i kroppen och när han såg vad vi gjort så sa han -Ni era jäkla Ugglebon! Vi hyrde båt och rodde långdrag på sjön vid Gunnarsvattnet och mötte en ortsbo som kom med sin motorbåt, vi vinkade glatt och han vinkade tillbaka. Sen gjorde han en sväng med båten och körde över våra långdrag som inte gick så djupt ner. Reven gick av och sedan vinkade aldrig Tore något mer till någon han inte kände igen. Den här sommaren var också min kusin Åke och hans fru Barbro med, och Barbro hade egen damfrisering i Gnesta bredvid Humbles konditori. Jag fick följa med dem hem och hjälpa till på friseringen, sen dess jobbade jag varje sommar hos henne och senare även lördagar. När jag fick min första lön så köpte jag en skitsnygg svart handväska i lack, har ju lite "pippi" på handväskor, skor och mössor. Kommer senare att skriva lite om just mössor och fiskekläder. Åhh vad jag gillade min SJ-mössa, ful men vindtät, fick säkert många smeknamn men det bjuder jag på, flygaren, UFO:t, m.fl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela