Många SM blir det...

Publicerad 2013-11-27 10:27:29 i Allmänt,

Jag har varit med på 30 st SM i pimpel,sedan 1967,varit närvarande vid 5 st,sagt ifrån en gång och ej fått deltaga en gång.1991 flyttade jag och min familj upp till Borlänge ifrån Nyköping,där vi bott i tre år.Jag och laget var kvalificerat till SM som skulle gå i Orsa året därpå..Men som alla vet får man inte tävla för fler än ett distrikt och jag ville ju börja tävla för Borlänge SFK,så då fick jag avstå från SM.Vi var ju ett släktlag med mamma Birgitta,min syster Monika och hennes dotter Åsa.Nu fick Rosenbergs dotter hoppa in istället för mig.
På medaljsidan så har jag 6 st individuella och i lag har jag betydligt fler men ingen koll på hur många.1988 vann jag min senaste individuella så det känns som det är dags igen,man hoppas.
Har ju även tävlat i traditionellt mete och kustfiske också där jag erövrat många medaljer.Usch känns som det luktar skryt nu men har ju tänkt berätta.Senare kommer det hur mina segrar gått till..
Rosie har talat klart för idag.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela