Året 2007.....

Publicerad 2014-02-10 08:29:05 i Allmänt,

Året 2007 levererade inte så mycket för min del, hade/ har ju sådan värk i muskler och leder så jag var inte med så mycket på tävlingar. Fick i alla fall brons på DM i pimpel som gick på Venjansjön, men det var ju procent som räknades, så inget SM år 2008. På traditionella metet så fick vi silver i laget och på det går man ju inte heller vidare. På SM i pimpel 2007 så kom mamma och hennes lag trea i damveteranklassen och fick förutom medaljer varsin keps och isdubbar, samt en pokal som klubben skulle ha? SM- et gick på Rönnhällssjön och lagtävlingen på Bredsjön, Malung. Segrare individuellt var H Charles Fasth Lidköping, D Gunilla Ögren, YHJ Simon Milton, ÄDJ Emma Forsberg, ÄHJ Mathias Enbuske, DV Ann-Mari Berg, HV Finn Gentcherenko, ÄDV Siv Hård, ÄHV Levi Nikitin. Jag googlade på sm i pimpel 2007 och kom till Stäkets hemsida, en mycket trevlig och bra sida där man kan läsa om Stockholms dm-serie och mycket annat. Den är värt ett besök: www.staketssf.se och de hade tävling vid Kungsängen igår och Mälaren levererar som vanligt. I början av mars 2007 så hade vi KM i Borlänge SFK på sjön Hyen i Stora Skedvi, tyvärr så dog en man på sjön den dagen och vi avbröt fisket. Det blev ett stort pådrag där vi var många framme och jobbade med mannen som fått hjärtslag. Vill bara tacka alla berörda för er insats den dagen, Jonas Gustafsson, Bernt Berggren, Tomas Lundell, Lennart Hammarlind och jag själv. Det var lite svårt för ambulanskillarna att komma ut på sjön för de vågade inte köra ut med bilen, utan de kom springande med sin bår och hjärt-lungräddning. Men tyvärr så var det försent, trots att våra killar jobbat hela tiden. Så typiskt mannen var vältränad orienterare och tävlingsfiskare och hade precis fått pension. Ner på sjön kommer också Linda- Maria Lundin på fyrhjuling som kunde åka runt och meddela tävlande om att vi ställt in tävlingen. Igår så hade vi KM i pimpel tillsammans med Falun just på den sjön och många minnen bubblade upp. Isen var ganska bra men mör som en våris och det " fräter " både uppifrån och underifrån. Det regnade hela dagen, men nappade bra i vissa hål. Jag kom 2:a i Falun och 1:a i Borlänge där jag är själv i min klass, högste vikt hade Jonas Gustafsson på nästan 6 kilo. Nu är det dags att ringa några viktiga telefonsamtal. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela