Telefonröst.....

Publicerad 2014-03-11 13:26:58 i Allmänt,

Ja nu gäller det ingen telefonröstning på någon schlagerlåt eller annan tävling, utan Borlänge Sportfiskeklubbs telefonsvararröst. När jag kom med i klubben 1991 så var det gamla pimpelprofilen Nils Sundberg som hade hand om telefonsvararen. Efter honom kom fru Norell som också satt flera år. Den röst ni hör idag om ni ringer till 0243-239644 tillhör Lars Collin. Han har en klar och tydlig röst trots att han är över 80 år och ni har säkert träffat honom då han är en aktiv tävlare både på vinter och sommar.
Såg att Skinnkroken kan köra SM i mormyska till helgen och tävlingsplatsen är flyttad till Kappsjön. På dalaradion intervjuade de en sportjournalist angående alla olika arrangemang som han skulle bevaka och då nämnde de att det var SM i pimpel. Så då var ju Rosie tvungen att tillrättavisa dem, så jag ringde in och fick prata med Helena på redaktionen. Som kom ihåg att det varit en intervju ned Bernt när vi ställde in. Så de dementerade det och sa att det var SM i Mormiska. Efter nästa låt hade de googlat och berättade att det var en liten kula med krok som man laddade med fjädermygglarver eller maggot och att det hette Mormyska. Skitfiske till alla SM-deltagare i Mormyska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela