Hipp, hipp hurra för Södertälje Sportfiskeklubb som firar 50 år idag.....

Publicerad 2014-11-22 10:00:19 i Allmänt,

I kväll firar Södertälje SFK 50 år med årsmöte och fest i Nykvarn utanför Södertälje, tänk vad fort åren går. 1981 lämnade pappa över ordförandeklubban till Rolf Simonsson efter 18 år och blev senare Hedersmedlem nummer 1, och här mottager han den plaketten vid 20-årsjubileumet.
1982 arrangerade klubben SM i pimpel på Björkfjärden utanför Södertälje och i en tidning stod det att man kunde pimpla vid Pingst och Midsommar. De är två av öarna som var med inom tävlingsområdet.
Den här dagen vann Heikki Voutilainen herrklassen och jag damklassen, och vi tävlade båda för Södertäjle SFK, vilken lycka.
Nu tar jag helg och återkommer på måndag med fler rapporter om klubbe. Önskar Er Alla en Trevlig Helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela