Iskallt, men fina isbilder......

Publicerad 2015-01-04 18:00:00 i Allmänt,

Idag skulle jag städa, baka och jag hade bokat tvättstugan, men blev sugen på att följa med och fiska när sonen  Niklas frågade igår. Så när sockerkakan till tårtan stod i ugnen ringde han och undrade om jag skulle med. Ingen tvekan och med följde även sonen Mikael som inte pimplat på 28 år, tror jag. Det bar iväg till en liten fin sjö  och isen var 25-30 cm tjock och blankis. Solen sken och allt var frid och fröjd, jag fick en abborre i första hålet, men sen var det stendött. Niklas hade några napp och Mikael tappade en stor som snodde kroken. Här får Micke en lektion av lillebror.
Straxt därpå får jag tre till i ett hål, men inget mer. Niklas undrar om vi ska med ner i en annan vik och testa och vi hänger med. Niklas lyckas få en stackare, men inte ett liv till på hela dagen men ett perfekt tillfälle att ta lite fina foton.
Vi provar med hela utrustningen, tafs, mormyska, balanspirkar och byte av krok men inget hjälper.
 
Såg den här fina munnen i isen och börjar snabbt nynna på lite Stones-låtar.
Här är lite fler isbilder...
Det är bara att konstatera att det råder en förbannelse över sjön och på slutet träffade jag på det här ismonstret.
Det var ändå en härlig dag med lite träning på att "virka" eller jag menar varpa och lite annat skoj och Mikael klarade sig bra trots att han bara hade "jumpadojor" på sig, det är varmt och skönt med ullstrumpor och fikat satt bra. Så dagen får avslutas med en Smile, och en till kaka står i ugnen och tvättstugan är avbokad, så allt under kontroll, för i morgon firar vi storebror Stefan som fyller år med fika här hemma....
Hörs en annan dag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela