Inbjudan......

Publicerad 2016-04-20 08:59:43 i Allmänt,

Det kom en personlig inbjudan till Trosametet 2016, från Trosa AFK och dess ordförande Percy. Trevligt, det tackar jag för och naturligtvis så kommer jag i år också.Jag tävlade ju för Trosa AFK i slutet av 80-talet och några år in på 90-talet, innan vi 1991 flyttade till Borlänge.
Tävlingen arrangeras alltid på Första metardagen, d.v.s. Kristi Himmelfärdsdagen och det är en traditionell tävling som har återkommit under många år. Förra året vann jag Damveteranklassen och hade högsta vikten av alla damer 7077 gram och fick då också ta hem vandringspriset en keramikabborre.Här nedan lite bilder från förra årets tävling.
En trevlig tävling i en mysig liten stad och det brukar vara många som promenerar runt och kollar in fisket och tävlingen, så tänk på hur du lägger dina spön.
Förra året när jag hade håvat en braxen så hörde jag applåder och rop från andra sidan ån och där står brorsan Kenth och hans sambo Aina. de var ute och flanerade och passade på att äta lunch. Så även om du inte kommer att tävla besök denna fina stad, där jag som ung medans jag bodde i Södertälje besökt många gånger.
Ja, metarsäsongen börjar ta fart,samtidigt som det arrangeras pimpeltävlingar runt Sveg nästa helg....svårt att välja för många. men jag har packat undan vinterfisket.Detta flöte fick jag på ett av SM i Traditionellt mete i Ljungsbro, jag blev sexa i damklassen, men har glömt vilket år det var...någon gång på 80-talet.
Häxan Rosie "Korphjärta" är på gång och visst är jag gärna " bakom flötet". Vi ses, kram,
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela