Däckad......

Publicerad 2016-12-21 16:05:37 i Allmänt,

Ja, jag är däckad i influensan med feber, rinnsnuva, hosta, ögon som rinner,halsont och nyser som tomten. I måndags när jag vaknade var det kört.....
 
Jag går mellan sängen och TV-fåtöljen, sover mycket och är mycket på Facebook. Hinner också skriva här mellan sömn och febertoppar. Försöker kurera mig enligt konstens alla regler. Men det verkar som allt har sin tid.
Jag som förespråkar Silvervatten till allt och silvergrogg för snabb verkan får ge mig i detta fall. Hoppas att jag piggnar på mig till juldagen för då är det tänkt att jag ska bjuda på lunch. Barn med respektive, barnbarn och barnens farmor kommer hit, så vi skall även dela ut julklappar. I värsta fall får jag skjuta upp allt, man vill ju inte smitta ner någon.
Idag är det vintersolståndet och om några dagar börjar det bli ljusare ute och längre dagar. Trevligt att vi här i Sverige och Norden behållit Jul,Yule som är en gammal tradition på att fira årshjulet.Istället för Christmas, som kom till efter att vi blivit kristna. Att nu börjar ett nytt ljusår och vårt nyår kom till långt senare när vi införde nuvarande almenacka.
Jag har i alla fall orkat göra i ordning mitt "altare", vilket jag gör åtta gånger om året vid de olika högtiderna. Som alltid denna tid på året så finns en pimpelgubbe och julgranen med. Jag är inte religiös eller tillhör någon religion. Men firar enligt årshjulet , härligt mycket att fira.....Men ikväll blir det lugnt, pust, pust.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela