Peace and Love....

Publicerad 2016-03-01 09:06:32 i Allmänt,

Peace and Love, gott folk! I år skall jag för första gången gå på PeaceandLove -festivalen som är i Borlänge 7-9 Juli. Festivalen arrangerades för första gången 1999 och växte sedan under många år framöver.Förutom alla artister som uppträder så arrangeras även många föredrag. En stor folkfest som livar upp staden under några dagar i Juli varje år.
Festivalområdet har varierat under åren med scener inne i stadskärnan och på senare år en bit utanför centrum, runt Folkets Park. 2013 blev festivalen inställd, men har sedan återkommit, först i liten skala men nu har den växt . Det kommer att finnas många fina artister med i år, så det kommer att bli en upplevelse.Får väl ta på mina hjärtformade solglasögon och spela cool.....
Den här bilden tog jag när mamma och jag hade kommit hem från SM i mete Norsjö 2011. När jag skjutsade hem henne så åkte vi förbi campingen på sportfältet och såg "spåren" av festivalen. Traktorer som körde ihop berget av sopor, efter alla campare. Många skiter ju i att ta med sig hem tält,stolar,bord, sovsäckar och mycket annat.Så campingbiljetter kan man också att köpa.
 
Jag kommer ihåg ett år när jag och min väninna Joanna kom hem från England och skulle åka tåg hem till Borlänge. Då var det stopp i Uppsala och vi fick vänta på buss i över en timme. Med fanns många ungdomar som skulle till Borlänge och släpade på tält och packning, för det var dagen innan festivalen skulle börja.Förseningar och väntan i Sala och byte av buss, så när vi kom till Borlänge hade campingen stängt.....undrar vart alla tog vägen den natten. Men fint väder och är man ung och festsugen så spelar det väl ingen roll.
 
Jag bodde ju under många år i Forssa, en stadsdel i Borlänge som ligger ganska nära festivalen och då kunde man sitta ute i trädgården och lyssna. Nu när jag bor cirka 7 kilometer från centrum så hör jag ändå musiken, eller ska vi säga dunket.
 
Det var min vännina Marina som undrade om jag inte skulle hänga med,så nu har hon fixat biljetterna och det firade vi med att fika på Peace and Love-cafeét inne i centrum i fredagskväll.Ett trevligt café som är inrett i lite gammeldagsstil.
Så mer fred och kärlek till jorden, det behövs och framförallt....Tänk positivt, då går allt så mycket lättare.
 
I morgon är det åter dags för sportlovsfisket på Ösjön,den här bilden är från  förra året.Det är nog lite bättre förhållanden med snö på isen i år. Rapport kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela