Årsmöte m.m......

Publicerad 2017-12-04 18:44:23 i Allmänt,

I fredagskväll var det dags för årsmöte i Borlänge SFK. Vi var bara 21 medlemmar på plats.
Det bjöds som vanligt på glögg och pepparkakor och efter mötet smörgås och dricka. Mötet var snabbt avklarat och nytt för nästa år är att det blir ett KM i pimpel och traditionellt mete, istället för tre.
Prisutdelning för KM i pimpel 2016, och där vann jag damklassen. Nya vandringpriser i alla klasser, så från 2016 är det att börja från noll. Om jag förstår rätt så är det nya regler som gäller. Vid tre inteckningar så tar man hem priset. Tidigare har man samlat poäng och vid 30 poäng har man vunnit priset. Här nedan är mina pokaler i pimpel 2016 och en haspelrulle.
 
För 2017 så har vi bara haft två KM av tre i pimpel, traditionellt mete och internationellt mete. Vi brukar även ha ett specialkm i mete, där vi får använda kastspö eller metspö och även mäska.
 
Blommor delades ut till John Arvidsson som vann SM i pimpel i äldre herrveteranklassen.
 
På söndagen var jag till Romehed, Borlänge för kurs och meditationer med likasinnade kvinnor. Vi pratade även om en gemensam resa till Avalon- Glastonbury. Sedan hem och tända adventsljus och bara ta det lugnt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela