Nya tag.....

Publicerad 2017-02-21 07:57:04 i Allmänt,

Nya tag och många intressanta tävlingar under veckorna, men hur skall man hinna med och orka? 
Det gick i alla fall bra hos farbror doktorn igår, med fina värden. Men mitt största problem med mjölksyra, extrema svettningar och dålig återhämtning, vill de inte rota i. Jag har själv läst på så mycket om det här och vet nog var problemet är. Lutar åt trötta binjurar,sköldkörteln, efter långvarig stress.
Ja, den stressen även om jag är en lugn person har varit kampen med försäkringskassan, ett destruktivt förhållande och mammas stroke/ död.
Även om dessa provsvar i nuläget är bra, så vet jag att de måste tas före 08.00 och alla prover är inte tagna.
Så mitt val blir antingen en egen remiss till endokrina eller en annan alternativ väg. Nog om detta.
Inför helgens tävlingar med en pimpeltävling på Runn vid Storsund på lördag som Borlänge Sfk arrangerar, så kommer jag att hjälpa till. Alla pengar kommer att gå till cancerforskning och prisbordet består av sponsrade varupriser och pokaler till klassegrarna.Löser ett startkort och fiskar väl en stund.Behöver spara alla krafter till söndagen.
Då har Dalarna sitt stora DM och lagtävling,Ovansiljan Sfk arrangerar på Kättbosjön. Där har vi tidigare varit och jag har min plan klar sedan länge. Hoppas på ett bra fiske så jag slipper tvivla på grejerna eller mig själv.
Vill ju såå gärna ner till Stockholm och Mälaren nästa år.
I år är det 35 år sedan jag fick ställa mig överst på pallen på SM i Södertälje och Mälaren.
Ja, åren går fort och planeringen inför årets resa till SM i Skellefteå är i full gång. Blev ju ingen buss från Dalarna då många väljer att åka bil. Så lite nya funderingar och frågor  utlagda. På något sätt skall vi ta oss dit......
Men först nya tag till helgen, ring vår telefonsvarare för mer information 0243-239644.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela