Ångbåtstur och möhippa.....

Publicerad 2018-06-20 15:30:50 i Allmänt,

I början av Juli skall Josefin och Erik gifta sig, de är kompisar med Niklas och Pantea. Pantea skall vara tärna och en av de som för några veckor sedan var med och arrangerat en möhippa för Josefin.
De var intresserade av en ångbåtstur med Domnarfvet och jag lyssnade med Ove, och det var ledigt. Så de bokade en tur.
Det var fint väder den här dagen och jag hade varit på en loppisrunda. Så jag åkte ut till Ornässtugan och tog emot båten och gick och fikade vid cafét.
När jag satt där så kom tjejgänget, de hade sagt att de skulle vara inne på ett badhus på eftermiddagen och innan hade de kört gokart.
Josefin hade ögonbindel och blev ledd till bryggan. Ove tutade i ångvisslan och de jublade. Väntade in en till tjej innan de bär iväg ut mot Runn.
Efter en tretimmarsfärd med stopp och bad så fortsatte visst festen hela kvällen iland någonstans.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela