Påsklunch......

Publicerad 2019-04-22 07:40:22 i Allmänt,

Igår bjöd jag på påsklunch här hemma. Det var Niklas med fru, hans svärföräldrar. Min äldste son jobbade och mellangrabben är bortrest. Elna, barnens farmor blev sjuk, så vi blev inte så många, men trevligt hade vi.💖
 
Det blev inlagd sill, grönsaker, ägg, räkor, rom, skinka, gustafskorv och annat gott.
 
Kokt potatis, köttbullar, prinskorv och örtkyckling i gräddsås. Efter en stund kaffe och schwarsvaldstårta. Jag tror att alla blev mätta och belåtna. Men mycket rester kvar, blir enkelt med frukost och middag någon dag.😉
 
Nu ska jag plocka undan påsken och börja förbereda inför resan till England. Behöver nog göra ett besök hos doktorn innan, då jag fortfarande är förkyld och hostar, med feber ibland 
 
Roligt att se och läsa om tävlingarna i Jämtland och grattis alla som fått pris. Ser så trevligt ut, längtar redan till nästa vinter. Ha det gott, och kör försiktigt i påsk trafiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela