Helgens tävlingar...

Publicerad 2019-02-22 08:22:00 i Allmänt,

Många DM avgörs i helgen,Stockholm har sitt stora DM i pimpel på lördag. En tävling som blev inställd när det var snöstorm i början av Februari. Sen blev den flyttad till Yngern och senaste budet är på Erken. Håller tummar och tår för syrran i morgon. På söndag är det deras sista serietävlingen. Så en spännande helg för Stockholmsdistriktet.
 
Fler andra distrikt har också Dm-tävlingar. Här i Borlänge kör Tunabygdens Sfk mormyskatävling.
På Storsjön vid Årsunda avgörs Levi Svedbergs Challange i morgon.En rolig tävling. Det kommer säkert mycket folk dit, men tyvärr kan jag inte ställa upp där.
 
På söndag är det 5-timmarstävling på Runn, med start vid Storsund. Man fortsätter förbi avfarten till båthamnen i Ornäs, där det är en mormyskatävling samma dag.
 
Borlänge SFK arrangerar vid Storsund, man tävlar 10-15, pokaler till segrarna på Runnmästerskapet. Korv och dricka finns att köpa.
Nästan hela sjön är med och se upp för isbanorna, där får du inte fiska.
 
 
Jag kommer att hjälpa till vid tävlingen så vi kanske ses.
Skitfiske till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela