Dalarnas DM och lagtävling.........

Publicerad 2019-03-01 11:10:00 i Allmänt,

I morgon lördag avgörs DM i pimpel och lagtävlingen, även sista serietävlingen. Tävlingen är stängd för alla som tävlar utanför Dalarna. FK Skinnkroken står som arrangör och tävlingsplatsen är Glimsjön eller en del säger Glemsjön. En sjö straxt utanför Malung, som jag aldrig varit på.
I serien är många klasser jämna och allt avgörs i morgon. De som redan nu är klara är i Ähv Lars Gullstrand och Hv Karl-Olov Wikström. De har platssiffra 3 med tre segrar. Här nedan övriga klasser och de tre första:
Herr
Torbjörn Turesson.    14
Stefan Gren .               15
Henrik Persson.          15
Många som kan förbättra sin sammanlagda siffra när de får räkna bort en tävling. Gäller i alla klasser.😊
 
Herrveteran
K-O Wikström .                 3
Ture Fransson .              13
Jörgen Andersson.        16
 
Äldre Herrveteran
Lars Gullstrand .               3
Lars Nordström.              12
Rolf Åkerman.                  12
 
Damer
Susanne Ivansson.          6
Jessica Wilhelmsson .     8
Camilla I-Einarsson .        9
Linda-Maria Lundin .         4 ( två tävlingar)
 
Damveteraner
Rosie Thörne.                     7
Eva Mörlin.                          8
Monica Andersson .          9
Barbro Bergkvist .             12
Anna-Lena Björkman.        4 ( två tävlingar)
 
Äldre Damveteraner
Britta Ivansson.      1+2+3=6
Ellen Jonsson .       1+2
Lillemor Arvidsson 1+2
Om alla tre kommer har de samma chans att vinna serien.
 
Äldre Herrjunior
Erik Bjurström .      1+1
Han måste vara med i morgon för att gå till SM nästa år. Då han nu bara har två av tre tävlingar som räknas i serien.
 
Det kommer att bli en spännande dag och jag är laddad.😊😎
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela