Inte alla hästar hemma......

Publicerad 2019-03-22 09:50:00 i Allmänt,

Nej, jag har inte alla hästar hemma. Haha, fri tolkning😁😂
 
Men jag har två ifrån OS-pimpeln 2016 på Storhamrasjön och från Siljan,Sollerön 2018.
Jag har bara varit på Storhamrasjön två gånger, den första gången var i december månad, osäker på vilket år. Bara en damklass, var nog nästa att få pris den dagen.
 
Den andra gången var OS- pimpeln  2016, med fina förhållanden och broddföre på sjön. Då fick vi veta vid genomgången att man skulle räkna mört också. Jag gick rakt ut bland några öar, kommer inte ihåg hur mycket jag hade men det räckte till vinst. Niklas och jag åkte tillsammans, och han var bland de sista iland. Kommer inte ihåg om han fick pris. Men vet att han hade bråttom hem, skulle på ett möte inför sommarens bröllop.
 
2017 blev det inställt och förra året flyttat till Sollerön. Det var dåligt fiske, men lyckades komma tre:a och få en svart dalahäst. Vann även en flaska vin på lotteri. När tävlingarna arrangerades på Oresjön var jag med flera gånger men lyckades aldrig få någon häst.
 
Även i år har man fått mycket snö uppe i Noppikoski, tanken var att lägga starten på ett annat ställe än vid dammen. Men sista snön gjorde att de fick flytta tävlingen till Venjansjön. Där har vi inte varit på flera år. En rolig sjö som är sänkt med över 3 meter och ser på vissa ställen ut som ett månlandskap.
Första gången jag var på Venjan var 1964 eller 1965, jag åkte upp från Södertälje med mamma, pappa, Bengt och Gunilla Johansson.
Stor tävling i en ruta, som jag som inte fiskade inte fick beträda. Låsta fångstpåsar och de tävlande fick ropa på kontrollant när de fick fisk.Penningpris till högsta vikt, många fina priser och en klass.Kommer inte ihåg om någon i bilen fick pris, men jag vann en fin fågelholk på lotteri.
Hoppas att jag kan vara med på söndag, beror på om jag får skjuts. De här hästarna delas ut på söndag.😊
 
 
Nu hejar vi fram Svenska Landslaget i pimpel som i  morgon  tävlar i Nordiska Mästerskapet i Finland. 🇸🇪SKITFISKE!🇸🇪

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela