På håret.....

Publicerad 2019-03-02 21:53:00 i Allmänt,

Det är nog på håret att jag går vidare till SM nästa år. Om jag räknat rätt så hamnar Anna-Lena och jag på samma poäng i serien. Med slutsiffra 5, fördel för mig med två ettor. Idag kom Anna-Lena tvåa och jag fyra, men segraren är inte med i serien. Väntar nu på Stigs slutställning.🤔😉😁
Niklas kom och hämtade mig  06.45 sen bar det av mot Malung.
 
Det var en solig och halvmulen dag på Glimsjön, med en kall blåst. Började söderut på sjön vid några intressanta stenar bortom en ö. Sjön var sänkt cirka 75 cm och bra att gå med broddarna på.
Började dåligt, när klockan var 11.15 fick jag min första fisk. Höll på att bli galen när tävlare runt omkring mig plockade abborrar. Man var tvungen att borra dem i skallen och isen var tjock och hård cirka 50-60 cm.Så det blev många hål idag, bra träning inför Sm.
Fick igång  fisken i vissa hål och bra storlek på en del. Kämpade på tiden ut och lyckades få ihop 71 stycken som vägde 2560 gram. 
 
Vi hade ju lag idag, Anna-Lena, Barbro och jag och vi fick varsin silverpeng. Här är dagens segrare:
Yhj .Gunnar Nykvist.             538 gram
Ähj .Erik Bjurström.            1665 gram
D.     Linda-Maria Lundin .  2180 gram
H .  Tomas Ljuden.             5454 gram
Dv.  Yvonne Wallin .            3836 gram
Hv.  Jörgen Andersson .    5257 gram
Ädv  Lillemor Arvidsson .   2571 gram
Ähv S-O Holmberg.              5590 gram
Det finns ju två vandringspris för högsta herr och damvikten. S-O Holmberg fick herrpokalen med dagens högsta vikt och Yvonne Wallin fick dampokalen  som jag haft hemma ett år.
Bra arrangemang av Fk Skinnkroken på en sjö där det inte tidigare varit så många tävlingar. Här är lagvinnarna:
Yhj . Falubygdens Sfk.       715 
D .    Fk Skinnkroken .      5092
H.     Älvdalen.                12.859 
Dv.   Grängesberg             8870
Hv .  Falubygdens SFK.  13363
Ädv . Borlänge Sfk.            5554
Ähv . Falubygdens SFK .   8157
 
I morgon blir det vila i tv-soffan med Vasa-loppet och femmilen.😍

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela