Wells.....

Publicerad 2019-05-23 22:17:00 i Allmänt,

Sista dagen innan det var dags att åka hem igen, så åkte Joanna och jag in till staden Wells. En fin liten stad med en stor katedral som började byggas på 700 -talet och blev klar på 1400 -talet.
I staden har flera filmer spelats in. Vi fikade och satt en stund vid den fina vallgraven.
Stora och vackra träd, bakom Joanna ett rosa kastanjeträd.
Katedralen syns i bakgrunden.
 
Efter att ha shoppat det sista i Glastonbury, så åt vi middag på favoritpuben. 
 
På fredagen var det dags att åka hem till ett kallt och regnigt Sverige. Ett regn som övergick i snöblask och straxt söder om Avesta höll det på att gå åt helvete. Men Joanna lyckades styra upp det hela i snömodden och med sommardäck. Snacka om änglavakt.
 
 
Skönt att komma hem, men snart dags för en ny resa.😊😎
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela