SM-pimpel 2020.....

Publicerad 2020-01-18 13:23:00 i Allmänt,

SM-pimpel 2020 kommer att genomföras. Det bekräftas 17/1 av tävlingsledaren och basen blir i Arvika, och reservsjöar finns. Vi hoppas ändå att kylan kommer.
 
Såg även att arrangörerna för Runn Winterveek, med stora skridskotävlingar kanske tvingas att ställa in. Sjön Runn har ju inte lagt så som den brukar och i år är det ännu sämre än 2014.
 
Torsåkers Afk kör idag tävling på Tolven i Hofors och i morgon arrangerar de tävling på Hyen, Hofors.Många glada från Mellansverige väntas dit, då isarna lyser med sin frånvaro söderut.
 
Ser inte ut att bli så mycket kallare framöver här i Borlänge, så säsongen blir bara kortare och kortare.
 
Tyvärr inget fiske för mig idag på Dalarnas DM 1, det blir inte alltid som man tänkt eller trott sig ha planerat med skjuts. Satt i alla fall och putsade pirkarna och knöt om alla spön igår, gjorde matsäck och plockade fram fiskekläderna........Så kan det gå.😠

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela