Positivt.......

Publicerad 2020-03-14 15:49:00 i Allmänt,

Den här så kallade vintern gäller det att trots allt vara positiv.😊 Det som är bra här i Dalarna är att sjöarna Runn och Ösjön och flera andra, fått vila ifrån fiske och tävlingar. Så även med många sjöar söder om Dalarna.
För mig  blev säsongen kort, DM, SM och lag-SM. Har ju svårt att få skjuts och vill helst inte köra ensam. Har även varit en fruktansvärd höst och "vinter" med många väderomslag, och blåst. Det har inverkat mycket på min kropp och mående. Det mest positiva är väl ändå att även min kropp fått vila. Det gäller att se det positiva, trots allt. 
 Är så tacksam för de rapporter och resultat man läser på Facebook. Så intressant och roligt, också positivt. Ett stort tack till Timo och Calle som ofta har levererat livesändningar.
 
 
Nu till Corona, varför gå in i rädsla och hysteri. Jag lever som vanligt, men hälsar inte på hos barn och barnbarn, gamlingar om jag känner mig förkyld.
Borlänges vänstad är Wu-han i Kina, men tror inte någon varit där nyligen eller att någon varit här på ett tag. Har inte hört om någon sjuk eller smittad här i Borlänge.Men i Dalarna finns det några fall.
 
Ett tips inte bara nu i dessa tider utan allmänt vid halsont, förkylningar och maginfluensa är: hälften vin/alkohol och hälften kolloidialt silver. Det finns att köpa på hälsokost eller googla och skicka efter. Tillsätt även citron.😉 Till barn kolloidialt silver, citron och saft eller juice. Det tar död på virus och bakterier.
 
Idag är jag positiv, har fixat slingor på en väninna (folliehatt)😁, gått en lång promenad i det fina soliga vädret och haft en härlig stund framför tv:n med skidskytte och annat skoj.
 
 
Så nu hoppas jag att ryggen och min axel ska bli bättre. Kanske finns hopp om påskfiske eller Särnacup eller Sälen cup. Tiden får visa vad som är lämpligt.
Annars ser jag fram emot en bättre säsong nästa vinter, med bättre kondition och utan värk. 
Vi hörs, var positiv!😍

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela