Sammanfattning SM......

Publicerad 2022-04-16 07:36:00 i Allmänt,

Sammanfattning av SM i pimpel 2022, ja man gör så gott man kan. Jag siktar alltid högst upp, men har många gånger chansat i mitt fiske.😉 Längtar fortfarande att få stå överst på pallen. Men är tacksam att jag gjort det som junior 1969 och senior 1982. Nu börjar det bli kris, har bara 2 år kvar i damveteranklassen.
Jag skulle kanske följt "sutarens" tips och sjungit upp fiskarna. Gamla Nordsjön hade passat bra, med tanke på att Harry Brandelius kom från Södertälje. Men att ta sig ner till hålet stående på knä........nej, då hade jag nog blivit kvar där.😁😂
Arrangemanget av Norsjö SFK var som vanligt bra. Tråkigt för dem (och oss) att snön vräkte ner på fredagen. Blev ju extra plogning av parkering och andra ytor. Perfekt att pimpelansvarige för Sverige Kalle Abresparr tagit med sin skoter upp och kunde köra upp spår åt oss både lördag och söndag.
Det är bra med startkorten i plastpåse och telefonnummer om något skulle hända.
 
Stig, Dalarnas distriktetsordförande skulle inte åka upp och bad mig hämta ut startpåsarna. Har gjort det tidigare i Luleå och Norsjö. På grund av snöovädret så hann vi inte upp och hade sagt tidigare att jag skulle hämta på lördagmorgon.
Började snöa på lördagmorgon när jag väntade på de sista Dalatävlarna, så det blev lite blött.
Lyckades inget bra med fisket, hamnade inte där jag ville från början på lördagen. Orkade helt enkelt inte och med facit i hand skulle jag stannat mycket tidigare. Bara att inse att åldern börjar ta ut sin rätt 😁.
Bättre fiske för mig på söndagen och en bonusabborre. Vi fiskade jämnt i laget, men räckte inte till pallen. Har tidigare berättat att vi ställde upp i damklassen. Det var jag, Anna-Lena Björkman och hennes dotter Emelie Björkman.
 
Vi bodde i Svansele på ett litet hotell med bara 8 rum. Tror att klockan blev 21 innan vi kom fram. Jag hade åkt hemifrån vid 6.15 från Borlänge. Det skulle finnas kaffe,te, bröd, smör och ost till frukost. Men nere fanns inget bröd på övervåningen fanns bara bröd och smör. Klagade på det och skulle få tillbaka 10%, men har inte sett röken av dessa pengar.
Hotellet var inte bemannat, så det var bara att gilla läget. Skållhett vatten i duscharna som var svåra att ställa in. Det bästa var att det fanns sköna sängar och toalett med dusch på varje rum.
När vi anlände på fredagskvällen ropade en kvinna Rosie. Jag fattade ingenting, kände inte igen henne. Men hon berättade att hon brukar läsa min blogg. Trevlig skämtsam  kvinna från Tornedalen, som bodde där med sin man och sina lagkamrater.
Från Borlänge klubben bodde här Linda-Maria, Jörgen,Ture, jag, vi åkte i samma bil och Gullstrand och Jacksson.
Så många lagmedaljer hamnade här guld och brons i herrveteran och guld i damveteran till Tornedalens Sfk.
Här är Marjatta som tog guld med sitt lag.
 
Smällar man får ta, kände redan lördagkväll när jag la mig att hjärtat drog ihop sig. Något nytt för mig som redan har hjärtklappning och äter medecin för det. Det gjorde inte ont och strålade inte ut i arm eller skuldror. Så jag körde på som vanligt.
Symptomen var kvar när vi kom hem och på måndagskvällen blev det ambulans in till Falun. Nu har jag ätit 6 kaliumtabletter i 3 dagar. På tisdag ska jag ta nya prover. Men det känns redan bättre.
 
Jag längtar redan till nästa säsong och pimpel-SM, hoppas att det inte blir lika långt att åka. Tills dess har jag lovat mig själv att bygga upp konditionen. Då jävlar............

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela