Åren 1972-1974.......

Publicerad 2013-12-16 07:27:00 i Allmänt,

 
1972 var mitt första år som damsenior och det var ingen lätt match att kämpa mot alla Stockholms och Södertäljedamer. Nuförtiden så finns det ju 2 stycken juniorklasser, yngre t.o.m. 15 år och äldre t.o.m. 19 år. Det är just i de här åren man måste få kvar alla som går upp i seniorer, då många slutar på grund av större konkurrens och andra intressen utanför fisket. Detsamma gällde väl för mig men eftersom jag hade föräldrar som nästan bodde på sjön året om, och min storasyster även börjat fiska så blev jag tack o lov kvar. SM 1972 gick på Stora Rengen, Linköping, och jag var inte med, hade det året endast lagmedaljer i silver i pimpel och mete. SM 1973 gick på Långsvan, Kolsva där var jag inte heller med, har endast silvermedalj i lag i mete.SM 1974 gick på Gnöttlern, Hultsfred inget deltagande där heller. Nu snackar vi bara DM och SM tog trots allt en del segrar dessa "tomma", var nog en hel del partyn också. Året 1974 tog jag gesällbrev som damfrisör och öppnade egen damfrisering i Södertälje Södra, på hösten flyttade jag hemifrån och ihop med min kille. Pratade igår med damsegrarinnan från SM 1971, Anita Jansson som är gift med Henry från Södertälje, så jag lägger ut lite bilder ifrån vår match på Vällingen -71. Fotografen som fått uppdraget var frilansare och kom i lågskor och vi som traskade iväg långt i snön. Han tog fina foton som han sen skickade hem till mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela