SM-Pimpel 1978.....

Publicerad 2013-12-22 08:32:10 i Allmänt,

Det här året gick det inget bra för mig på DM, men mamma kom med. SM gick den 26/2 på sjön Vällingen, där vi i Södertälje hyrde klubbvatten. Stockholmsdistriktet arrangerade men det var väl mest Södertäljes medlemmar som hjälpte till. Syrran och jag bredde smörgåsar, sen var man ut och vandra på isen för att kolla de tävlande, sedan hjälpte jag till att skriva vid invägningen. Starten var vid Ing 1, militäranläggningen, och vårt klubbvatten var i andra änden av sjön, där vi hade en klubbstuga, bryggor och båtar för uthyrning. Kommer ihåg att Britt ifrån Sala vann damklassen. På sommarens DM fick vi silver i laget, jag var väl inte ute och fiskade så mycket, hade ju Stefan på 2 år och en till i magen, så på sommaren föddes Mikael. Han föddes på en tisdag och på lördagen hade min man och jag varit på en fest där det blev bråk. Min man fick en flaska i skallen så vi åkte in till akuten, eftersom min klänning var blodig och jag med min stora mage så undrade de om det var ok med mig. På tisdagen var det samma personal på akuten så de kände igen oss. Förlossningen gick bra, det var en barnmorska med som skulle lära sig och hon var så nervös, så Jag fick lugna henne. Hon frågade vad barnet skulle heta och jag sa Jeanette, hon tittade konstigt på mig och sa -Men det är en pojke. -Ja, jag vet han ska heta Mikael. En annan rolig Tore-historia är när vi kom till Nykvarns Korvkiosk för att handla korv efter någon tävling. Vi hade abborre med till min farfars katt Måns, de bodde i en stuga mellan Nykvarn och Järna. Vid korvkiosken stod ett gäng raggare, Tore hoppar glatt ut och frågar - Hur står det till, bondgrabbar? Stämningen var väl inte den bästa efter det, och pappa fick medla lite och sen åkte vi snabbt därifrån. Tror inte att Tore kallade några fler för bondgrabbar efter det. Finns som sagt många roliga historier om Tore det blir nog en till i morgon. Ha en bra 4:e advent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela