Namn som förbryllar..

Publicerad 2013-11-26 07:43:00 i Allmänt,

 
 
Jag har ju bytt efternamn ett antal gånger, har hedrat mina föräldrar och mina barns pappor,som jag varit gift med.Föddes med efternamnet Andersson, min första man som jag har Stefan och Mikael med hette också Andersson, så när vi skulle gifta oss så tog vi hans mammas flicknamn Thim.Jobbade då som postkassör och hade ett fint sigill med initialerna R.T., som användes då vi lackade och låste in postens pengar i valven.1989 gifte jag om mig med Niklas pappa som heter Rehn.Fick sedan 2011 en idè om att byta till mammas flicknamn Thörne,skulle ju kunna använda mitt sigill igen.Thörne tog min morfars far på 1800-talet när han var inom det militära.Det var många som hade samma efternamn Magnusson,så då sa han-Jag kan ta namnet Thörne.För mig känns det bra med balans i namnet ros/törn, och för att snygga till det la jag till ett e i Rosi.Så nu vet ni varför jag heter Rosie Thörne.Ha en bra Dag i morgon blir det " fiskesnack"

Kommentarer

Postat av: Rosie Thörne

Publicerad 2013-12-03 19:11:14

Rosie Thörne vid törneträdet i Glastonbury,England.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela