En liten sammanfattning av pimpelmedaljer.....

Publicerad 2014-12-16 11:18:19 i Allmänt,

Jag fortsätter berättelsen om Södertälje SFK och de medaljer som är erövrade inom pimpel, och de Svenska Mästarna. Det finns 15 stycken guldmedaljer i pimpel individuellt och det är 4 herrar, 2 damer, 1 damveteran, 1 äldre damveteran, 2 äldre herrjuniorer, 3 äldre damjuniorer, 2 yngre damjuniorer och dessutom en i arrangörsklassen. Juniorklasserna delades upp till äldre och yngre 1980 och både Christina som vann 1968 och jag jag som vann 1969 var båda under 15 år, men vi är registrerade som äldre damjuniorer.
Vi börjar med 1968 Christina Magnusson damjunior,1969 Rosi Andersson damjunior, 1971 Anita Jansson damer, 1979 Bo Svensson herr, 1980 Kari Nevalainen äldre herrjunior, 1982 Heikki Vuotalainen herr och Rosi Thim damer, 1984 Nina Hartonen yngre damjunior, 1985 Heikki Vuotalainen herr och Åsa Forsell yngre damjunior, 1987 Åsa Forsell äldre damjunior, 1994 Mikael Ström äldre herrjunior, 2002 Terttu Nevalainen damveteran, 2011 Terttu Nevalainen äldre damveteran och 2012 Timo Jumisko herr. Peter Olsson vann arrangörsklassen 1979, men den klassen räknas ju inte som ett Svenskt Mästerskap.
Här är mina olika sorters medaljer på DM och SM genom åren. De har ju skiftat i form och storlek men sedan 1970 så har kroken funnits på medaljerna. Vi är fyra stycken i klubben som vunnit Pimpel-SM två gånger och den främsta är ju Heikki, en stor prestation att vinna den största klassen två gånger. Sedan har vi Åsa som vunnit yngre och äldre damjunior och Terttu som vunnit damveteran och äldre damveteranklassen. Själv så vann jag damjuniorer och damklassen och väntar och längtar efter fler mästartecken, och numera tävlar jag i damveteraner för Borlänge SFK. Men vägen dit verkar lång.
På lördag kör Falubygdens SFK och Borlänge SFK gemensamt KM 3 för 2014, plats meddelas på telefonsvararen fredagkväll. Söndagen 21 December arrangerar Borlänge SFK öppen pimpeltävling på Lilla Aspan, skyltning under bron i korsningen in till Ornäs, utanför Borlänge. Sjön ligger mellan Borlänge och Falun, dess utlopp rinner in vid kvarnen i Ornäs. Isen skall vara mellan 10- 12 cm, tävlingstid 10- 13, med utgång 09.30. Kom i tid.
På årsmötet som Borlänge SFK hade i slutet av november, bestämdes att Borlänge skall arrangera det traditionella Nyårsnappet på Ösjön 2015-01-01 med start vid båtklubben i Ornäs, tävlingstid 11-14, ring telesvar för mer information veckan innan 0243-239644. Själv så hade jag inte någon möjlighet att närvara på årsmötet men tävlingen röstades igenom och tidigare hade tävlingsledningen varit i kontakt med förbundet så att allt skulle vara ok. Det var det eftersom tävlingen skulle hållas 5 veckor före SM i pimpel 2014. Det har visst kommit mycket klagomål på denna tävling, men allra först så skalll vi ha en säker och bärbar is att tävla på. Med den kontrollen har vi förutom tävlingsledningen även hjälp av lokala fiskare och de som plogar isbanorna på Ösjön. Så ring vår telefonsvarare, se ovan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela