Alla känner apan....

Publicerad 2014-01-12 11:34:08 i Allmänt,

Ja lite så kan det nog vara när det gäller mig, är ju döpt till Rosi. Det var en tysk flicka som bodde varje sommar hos grannar till min farfar som mamma och pappa tyckte så mycket om. Att växa upp på 60-talet och heta Rosi var inte alla gånger så kul, sen var jag ju lite rödhårig också. Kommer ihåg att min kompis hade en virkad mössa som hennes mamma gjort, så vi fick heta Rostis och Pottan. Jag hade ju vuxit upp med en 5 år äldre bror som jag hängde efter mycket, och vi var väl ofta i "luven" på varann så tidigt lärde jag mig slåss. Så killarna som retade mig fick sig nog en och annan omgång. De killar som retades på högstadiet gav nog upp ganska snart för min kompis hade en tvillingbror som hon övat på också. Några av dessa killar blev senare poliser i Södertälje. Jag har ju även haft ovanliga efternamn Thim, Rehn och nu Thörne. När jag tog mammas flicknamn Thörne så la jag till ett e till Rosi, för att snygga till namnet lite, och jag trivs med mitt nya namn. Själv så har jag svårt att komma ihåg namn, men siffror, ansikten och platser har jag lättare för. Tyvärr så är det ju så med oss svenskar är man lite högljudd eller skrattar för mycket så tror ju folk att man är full. Kommer ihåg hur roligt Kerstin och jag hade ibland på tävlingar och fiskeresor, det finns nog en liten "teaterapa" i oss alla.....
Nu har kylan kommit till Borlänge - 15 grader men tyvärr så har vi fått nästan 2 decimeter snö också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela