Året 1992......

Publicerad 2014-01-13 08:51:29 i Allmänt,

Ja då skulle man göra sin första säsong för Borlänge Sportfiskeklubb, hade kontakt med familjen Bergkvist och de var så snälla att jag fick åka med dem till tävlingar. De kände ju även till vatten som jag inte varit på trots mycket tävlande i Dalarna, så jag fick lite tips om platser och krokar. Ibland gick vi även tillsammans, jag ställde upp på 10 stycken tävlingar den vintern och lyckades vinna 9 av dem, så man " Rocka fett", som mitt barnbarn Dennis skulle ha utryckt sig. Den viktigaste tävlingen DM gick jag bom, men vi vann laget i pimpel. SM tror jag blev flyttat till Ovansiljan, på grund av dåliga isar söderöver. Det individuella gick vid Sollerön, Siljan och vinnare i herrklassen var Kenneth Lilja från Ovansiljan. Eftersom jag bara har herrklassens vinnare genom åren 1952-2013 (tack vare Totte), och inga egna resultatlistor så vet jag inte vilka de andra klassegrarna var. Lagtävlingen skulle gå på Orsasjön, Orsa och vi var ju kvalificerade från Södermanland, men eftersom jag flyttat och bytt klubb så fick jag inte ställa upp. Man får ju bara tävla för ett distrikt per gren, vilket även gäller forfarande. För säkerhetsskull kontrollerade pappa det med dåvarande pimpelansvarig inom förbundet Bertil Jobacker. Laget hade över 6 kilo tillsammans och kom femma på det. I mammas anteckningar med tävlingar från Södermanland, Stockholm, Dalarna, Hälsingland och Värmland står det: 37 tävlingar och nu sluttävlat för Trosa.
Idag är det tjugondag-Knut och då dansas julen ut, tänder även ljus för pappa som varit död i 20 år och Loffe som dog för 3 år sedan. I morgon kommer 2 stycken "häxor" hem till mig, då ska vi skapa vårt år 2014, kram på Er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela