Fler märken......

Publicerad 2014-01-29 09:13:19 i Allmänt,

Det här är klubbmärken överst Borlänge SFK, Trosa AFK och Södertälje SFK. Södertälje har numera ett nytt klubbmärke, men det här första är ritat av Kurt Abborrpelle Pettersson. Kurre har ju hunnit bli 83 år i år och är i full gång med att göra sina fina krokar som jag använt mycket och vunnit många tävlingar på. Så har ni chansen att köpa av dessa krokar så gör det. Trosas klubbmärke förstorade pappa upp åt mig så jag kunde ha den på min plastkont när jag tävlade för dem. Borlänges märken kommer ni se på årets SM-märke tillsammans med Falubygdens SFK:s klubbmärke. Borlänges märke har jag också haft uppförstorat på min blå låda men nu tagit bort. När pappa skulle förstora det så var det svårare eftersom det har vit bakgrund. Han gjorde det på en genomskinlig plastskiva och hade ett vitt tyg som bakgrund, sen var den fastskruvad på lådan. Jag har inget klubbmärke ifrån Mariefreds FF som jag tävlade för i kustfiske, tror inte att klubben finns kvar längre.
Här är lite olika märken ifrån vårt förbund och Norges och Finlands förbund. Jag tror att Finland gjort om sitt märke eller ombildad förbundet för på 70-talet så var det tre fiskar som satt ihop, se foto.
Här är ett finskt klubbmärke och märken från Finska Mästerskap som jag bytt till mig på Finnkamper som jag varit med på. Det kommer lite fler märken och standar lite senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela