Förbundets medaljer 1967-2013.....

Publicerad 2014-01-16 08:36:00 i Allmänt,

Jag tänkte visa några av mina medaljer och de olika modeller som förbundet haft. Den första medaljen jag fick var när jag kom 2:a på pimpel-DM 1967, och det var en sjöjungfru i brons. På DM delades det bara ut två medaljer silver till segraren och brons till tvåan. Det var bara på SM som det delades ut guld. På våren 1970 så ändrades medaljerna och blev runda med krok och nu delades alla valörer ut även på DM. Förbundet hade nog bytt namn också från Sveriges Allmänna Fiskevårds Förbund, SAFF till Sveriges Fritidsfiskares Riksförbund. De allra minsta delades ut på DM i lag och man kunde även beställa dessa minsta till KM och andra mästerskap. Jag har en i guld från Dalamästerskapet i pimpel 1971. 1983 så har jag inga medaljer och har inte kollat mammas heller, men 1984 så blev medaljerna på DM och SM fyrkantiga och runda i lag. På medaljerna stod det Sportfiskarna så förbundet hade nog bytt namn igen, till Sveriges Sportfiske- och Fiskevårdsförbund. 1988 så kom de runda åter och de är fortfarande kvar, de har väl varierat lite med årtal på framsidan vissa år, men kroken är kvar. Det står alltid gren, plats och årtal på baksidan av medaljen. Jag hoppas att jag snart kan beställa årets SM-medaljer när vi vet hur många damjuniorer som kommer att deltaga. Så håll alla tummar nu att vi får is även på Runn och Ösjön. Jag har även länken till Runn-is ibland mina länkar så håll gärna koll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela