Pimpel SM 1983.....

Publicerad 2014-01-01 15:15:26 i Allmänt,

DM i pimpel gick i Roslagen enligt mammas anteckningar, tror att det kan ha varit Långsjön i Rimbo. Jag har inga medaljer ifrån det året, hade även börjat få problem med mina axlar, då jag jobbade som brevbärare och körde bil och drog en postkärra med mig, så att det blev en snedbelastning. Dum som man var så lyssnade jag inte på kroppen utan kämpade på och jobbade, jag var ju ensamstående med två barn också och ekonomin inte den bästa. SM i pimpel gick på Sör-Älgen, Hällefors. Kommer inte ihåg om jag tävlade individuellt eller bara i landskampsuttagningen. Vet i alla fall att vi åkte över dagen och pappa var med. Vi gick ganska långt ner på höger sida av sjön och det nappade bra i början, men det avtog och vi fick leta och fiska oss tillbaka till starten. Tror att de som kom bäst satt vid starten och för mig blev det bom. Så trots att jag vunnit året innan så var man inte direktkvalificerad till SM och fick inte åka på Nordiska. Varför det var ett glapp i Nordiska vet jag inte, kanske dåliga isar eftersom, det inte var något Nordiska Mästerskap 1982? God Fortsättning på det Nya Året! I morgon talar jag om olika sorters pimpelspön.

Kommentarer

Postat av: Börje Olsson

Publicerad 2014-01-03 19:35:33

Hej Rosie
God fortsättning
Enligt mina anteckningar gick DM på Gavellångsjön vid Rånäs
Stockholmsmästerskapet gick däremot på Långsjön vid Rimbo
/Börje

Svar: Okey tack, bra att du har koll, har tyvärr kastat mina anteckningar vid någon flytt, och mamma har inte alltid skrivit var tävlingarna var.
rosietalar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela