Pimpel-SM 1988.......

Publicerad 2014-01-07 09:22:30 i Allmänt,

1988 började jag och min familj att tävla för Trosa AFK och många nya roliga sjöar i Södermanland, vi var även med på KM i Södertäljeklubben. DM gick på en sjö utanför Katrineholm, jag fick brons i lag men ingen individuell men kom med till SM som skulle gå vid Torshälla, Mälaren. I lag fick pappa silver och Åsa också silver, tror att det här var första året med rena klubblag och ett särskilt Lag-SM. SM i pimpel blev 3 veckor innan start flyttat till Väringen, Frövi, det fanns inga bra isar på Mälaren det här året. Natten innan hade det kommit ganska mycket snö och det var svårt och blött att gå på sjön, isarna var väl inte det bästa. Pappa var också med och vi brukade fiska tillsammans, vi gick långt bort och fick bra med fisk. På slutet blev det att leta, såg på håll en kvinna med röd toppluva som fick fisk, det visade sig senare vara 2:an i damklassen Sylvia från Sala. Jag fick fisk på slutet men pappa beslutade att börja gå in, det var ju jobbigt att gå. Jag stannade kvar till slutsignalen, eftersom det nappade, sen var det att fort ta sig in och jag hann precis innan ingångstiden var slut. Jag var ju bland de sista att väga in och de tyckte att jag hade en bra påse. Det var ju mycket småabborrar så det skulle bli många "gramstrider", tror att det inte var så långt ner till en fjärdeplats i min klass. Det räckte till brons, kul och nu skulle jag få åka på Nordiska Mästerskapen i Örnsköldsvik. Gunn-Britt Magnusson blev Svensk Mästarinna, och vi delade rum på Nordiska, kommer berätta mer om det senare.
En vecka senare så gick Lag-SM på Roxen, Linköping, det var jag , mamma, min syster Monika och Siv Lundkvist i vårt lag, vi hade 600 gram tillsammans, så det räckte ju ingenstans. Monikas dotter Åsa och Eva Rosenberg vann guld i damjuniorklassen, de var bara 2 stycken i laget men det räckte till guld. Man måste ha höjt junioråldern nu t.o.m. 19 år, och kanske att det var 2 juniorklasser. Ni som vet får gärna rätta mig i mina påstående kommer inte ihåg allt. På hemvägen hälsade vi på släktingar i Gistad som vi inte träffat på 25 år. Igår var det premiär för mig på Storhamrasjön, har aldrig varit där tidigare!!! Gick inte så långt och var på gränsen att få pris, fick i alla fall några stora som jag ska koka, så nu blir katten Chilla glad. Köpte även några pirkar av Mankan, skall försöka vara med lite mer i år om det blir is, känner mig lite "pånyttfödd" och även min son Niklas har blivit inspirerad av min blogg, Yes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela