SM i Internationellt Mete 1998......

Publicerad 2014-01-25 12:21:30 i Allmänt,

1998 arrangerade Borlänge SFK SM i Internationellt Mete i Dala-Husby som ligger vid vägen mellan Hedemora och Långshyttan. Jag satt fortfarande kvar som kassör och var även tävlingskassör och prisutdelare, tävlingsledare var Roger Vestli, sekreterare Hilkka Pekhola, och biträdande tävlingsledare var Patrik Liss. Bernt Berggren var områdesansvarig och många fler ifrån klubben hjälpte till att röja och vara med vid tävlingen. En nyhet var att man hade en Juniorklass med 2-mannalag. Den vanns av vårt juniorlag, Jonas Gustafsson och Jessica Byström, det var bara två lag anmälda. Jonas är ju vår ordförande i Borlänge Sportfiskeklubb, och dagen till ära så hade de fått låna mina svenska t- shirt. Tyvärr så har inte jag någon resultatlista från tävlingen, men från foton så känner man igen många medaljörer från prispallen, inget som jag lägger ut. Vi hade med klubbens husvagn och förtält, Kerstin hade fixat så vi kunde sälja potatismos och varmkorv, som var mycket uppskattat. Efter prisutdelningen så åkte juniorerna i älven, för att få i Jonas behövdes 4 personer, se nedan.
Ovan inbjudan till SM :et och mina silvermedaljer ifrån DM i pimpel 1999 som jag berättar med om i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela