Lite blandat......

Publicerad 2014-03-14 11:14:24 i Allmänt,

Börjar dagen med att tända ett ljus för Åvan som idag ska få somna in, efter att ha fått cancer. Åvan är min äldste sons strävhåriga tax som bott hos mig många gånger då Stefan jobbat borta. Jag var och tog farväl av henne häromkvällen och hon låg så sött i mitt knä med sitt hjärta mot mitt. Hon hann bli 10 och ett halvt år och nu kommer hon till ovan där. Hon var med Stefan i skogen på jakt och eftersök, men senaste åren har hon "gummat" till sig och inte orkat på samma sätt.
Jag hade en märklig dröm i natt om laget till Nordiska i pimpel i Norge. Lagkapten Micke skulle köra en jättestor husvagn som tillhörde Maud, och i den skulle alla som inte fick plats i den stora flotta blå bilen som drog husvagnen åka i. Blev väldigt trångt och vad som hände sen vet jag inte för jag vaknade. Man har ju läst mycket nu sista dagarna om Nordiska både på pimpelkonk, och facebook och Sverige har ju ett starkt lag så det blir spännande att få läsa mer om morgondagens och årets största tävling. Heja Sverige!!!
Man har fått njuta av det härliga vårvädret flera dagar nu med mycket sol. Det behöver vi efter denna bedrövliga vinter och nätterna har varit kalla och nästa vecka skulle det bli lite kallare. Så det finns hopp om lite fler pimpeltävlingar framöver även om man måste åka långt. Själv så har jag varit sliten efter DM och vilat mycket och det blir inget fiske i helgen heller, kanske en tur till För-VM på skidor som går i Falun den här helgen. Men å andra sidan så ser man ju bättre framför tv:n. Ha en trevlig helg det ska jag ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela