Sliten.......

Publicerad 2014-03-02 11:06:00 i Allmänt,

Efter veckans "skitväder", allt skrivande på bloggen som tar mycket tid och planerande, gårdagens DM och allt borrande så är jag ganska sliten. Om ni har haft tandvärk någon gång så vet ni hur det känns i hela min kropp och värst i lederna. Det är ju så är huvudet dumt så får kroppen lida, nog om detta jag slickar mina sår. I fredags när jag var hos Annie så visade hon flera minnespriser och medaljer. Sven Bergkvist vann ju SM 1962 och då var det sjöjungfrun som var på medaljen, undrar om den har hängt med ända sedan 1952? Ni som känner gamla fiskare som var med på den tiden fråga dem och be dem berätta om tävlingar och fisket. Här är mina sjöjungfrur 1967-1970.
Det får bli ett kort inlägg idag men jag kan ta en Tore- historia. När vi åkte och fiskade i Dalarna så gick ju gamla vägen genom Brovallen och Krylbo o.s.v. I Brovallen fanns en korvkiosk där vi brukade stanna och köpa korv och en fredagskväll så blev vi inbjudna till farbrorn i källaren. Tore var ju "törstig" och farbrorn ville bjuda på wiskey, han hade även en stor hund, tror att det var en boxer. Tore var ju hundrädd men det gick bra, vi satt där en stund och pratade. Han hade även en stor papegoja som tjattrade. Hundar känner ju på sig om någon är rädd så när vi skulle gå så nafsar hunden Tore i baken och han blev jätterädd och fick bråttom. Sedan dess var vi aldrig ner i källaren hos farbrorn någon mer gång, för Tore hade alla möjliga ursäkter. Ha det bra, här fortsätter man att kolla in Vasaloppet, verkar vara många som har det tungt idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela