1976 och lite till......

Publicerad 2014-11-17 11:46:00 i Allmänt,

På nyårsdagen 1 Januari hade Södertälje SFK som alltid nyårsnappet. Vi var vid Eknäs på sjön Vällingen och jag var livrädd då isen inte var den bästa. Det gick öppet i mitten av sjön så vi pimplade utmed land åt båda håll sett ifrån klubbens bryggor. Isen var cirka 5- 8 cm och när man kom längre ut så gungade det och knakade ibland, så man höll sig nära land. Varför jag var så rädd var att jag hade en "bulle i ugnen" och med beräknad nedkomst 4 Januari, så det blev inget avslappnat fiske. Den 5 Januari så skulle jag med på en Vällingetävling i pimpel och skulle åka med pappa och mamma. Men på morgonsidan fick jag min son Stefan så det var bara att ställa in fisket. Ja....Så knäpp är jag, måste vara ett riktigt gift det här med fiske. Tre veckor senare var det DM i pimpel på sjön Uttran, med start vid badet och då var jag på plats. Tog det ganska lugnt och gick inte så långt och borrade inte så många hål och därav inget bra resultat. När tävlingen var slut så kom min man med vår bebis så jag kunde sätta mig i bilen och amma honom. Vad jag kommer ihåg var att pappa vann DM och fick en fin fåtölj i pris.
Det här året skaffade klubben en telefonsvarare och jag kommer så väl ihåg telefonnumret 17175. På den här tiden var Södertälje inga nollåttor som idag utan hade ett annat riktnummer. För att lättare komma ihåg numret så gick det bland klubbens medlemmar en slogan " Visst sjutton en sjuttifemma!" Till sommaren så fick vi silver i lag på DM i mete och jag var även med på KM i spinnfiske och där kom jag tvåa. Till hösten återupptar mamma sina anteckningar så framöver kan jag skriva mer om vilka sjöar vi fiskade på. Tack för idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela