Fortsättning....1965

Publicerad 2014-11-02 19:44:00 i Allmänt,

Den här vintern 1965 hade vi vårt första KM i Pimpel, vid Eknäs på sjön Vällingen. På Södertälje Sfk:s hemsida står att läsa att Eliard Johansson vann första KM i pimpel. Men det fanns även dam och juniorklass. Vem som vann damklassen kommer jag inte ihåg men jag tror att Eliards son Kent vann juniorklassen. När klubben bildades så började mamma, min bror Kenth och jag också att tävla. Från början så hade vi inga egna isborrar utan pappa fick väl låna ut sin skopborr. De juniorer som var med på KM var barn till styrelsemedlemar, såsom jag och min bror, Eliards son Kent, Ivars dotter Barbro m.fl. Vi alla barn fick varupris men jag vet inte om det delades ut några medaljer till segrarna. Klubben börjar arrendera vatten i saltsjön vid Gälö, som ligger vid Stensund, norr om Trosa. Kommer att skriva mer om Gälö lite längre fram. Den här hösten så upprättas klubbens stadgar och på årsmötet den 21 november väljs Gunnar Andersson till ordförande. Det blev inte så mycket berättat idag för jag har varit på kurs hela dagen, men skriver lite mer i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela