Kolsvamästare......

Publicerad 2014-09-05 12:19:00 i Allmänt,

Under flera år i slutet av 60-talet åkte vi till Kolsva på metartävlingar. Vi metade i Hedströmmen utanför Kolsva och jag lyckades bli Kolsvamästare 1967 och 1968. Jag hade ett favoritställe som brukade leverera braxen. 1969 blev jag Kolsvamästare i pimpel, är lite osäker var den tävlingen gick. Vi pimplade på Västlandasjön, Lillsvan och Långsvan under dessa år. Vid en pimpeltävling på Västlandasjön så hade jag bara 13 sekunder tillgodo när jag kom i mål, och fler bakom mig blev diskade. Vi hade varit tvärs över sjön och mycket snö att gå i, tur man har långa ben så man kan ta ut stegen.
Ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela