En liten utvärdering Hammerdal, Jämtland

Publicerad 2015-04-08 19:45:00 i Allmänt,

Kallt....Ja      
Blåsigt......Ja, kalla vindar!
Sol.....Ja, nästan varje dag.
Solskydd...Ja, solglasögon och solfaktor 24 och 15.
Snö....Ja, 2-3 dm med skare 2-5 cm varje morgon,bra under dagen, sen kom skaren tillbaka när solen gick ner.
Isen....Ja, mellan 34-52 varv på Mora Nova Borren, kärnis.
Abborrar...Ja, allt ifrån 5 - 50 cm. den största jag såg vägde dryygt 1700 gram, min största cirka 5 hg.
Mört....Ja, allt ifrån 5- 30 cm. En del med riktigt "guldiga" fjäll.
Kladdigt....Ja.
Handduk...Ja.
Det kan ju bli mörtfiske eller sik.....
 
Svettigt...Ja
Ombyte...Ja, ibland två gånger innan hemresan och duschen.
Mjölksyra..Ja, alltid vid utgång, borrning och ingång.
Träningsvärk..Ja, överallt, även skrattmusklerna.
Linnement...Ja, svensk och thailänsk
Trött...Ja
Värk...Ja, i varenda liten muskel
Värmepåse..Ja
Pris....Ja, varupris, dataväskor
Prispengar...Nej, tyvärr så räckte det inte i år.
God mat...Ja, Britt på Sjöboda är helt otroligt duktig och alltid efterrätt.
Dryck...Ja, hemlagad lingondricka och vatten eller egen öl eller vin.
Kvällsdryck....Ja, efter behov i måttliga mängder,Jäger, Wiskey,Päronkonjak,öl, vin.
Privatchaufför...Ja, Åke Bolander till tävlingarna,med i bilen även Monika och Björn Olsson från Södertälje SFK.
 
Björn fritidsfiskar vid Hammerdal, Monika och jag tog en promenad i det fina vintervädret, dagen efter tog jag med ett pimpelspö och lyckades få två fina abborrar till katten.
 
 
Roligt...Ja, som alltid....Ett härligt gäng med mycket fiskehistorier och tips.
Personrekord...Ja, i borrad is på en vecka. Ska nog skaffa räkneverk på borren, men inga personliga fiskerekord.
Åker naturligtvis tillbaka nästa år och är otroligt nöjd med uppladdningen inför SM i Norsjö. Nu orkar jag borra utan "bedövning" och leta efter fisken. Monika och jag hade kanske  fel taktik den här veckan eftersom vi ofta gick själva, på för oss okända sjöar. Men vem vet var dessa kanonhål finns, en vacker dag kan de vara våra.
På hemväg klockan cirka 21, och himlen "brinner".
 
Jag kommer att tävla båda dagarna i Norsjö eftersom jag blev tillfrågad att vara med i ett damlag också. Så nu är jag medlem i Fagersta AFK. Det är egentligen mot mina principer, men vem kan stå emot ett sådant erbjudande. Förnyelsens tid är här, som jag tidigare skrivit om och jag är laddad till tusen. Idag så var det tvättstugan, diverse inköp och fisketips. I morgon packar jag och håller en meditation här hemma för några vänner. Sedan bär det iväg fredagmorgon när bussen ifrån Nora kommer vid 05.00. kattvakten på plats.
Återkommer och berättar mer om fisket och tävlingarna i Jämtland, utanför Strömsund och Hammerdal, men resultaten finns att läsa på www.ulriksforsarna.se     Vi hörs så småningom.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela