Pimpel-SM...Del 4

Publicerad 2015-04-18 13:06:22 i Allmänt,

                                  SM-resan.
Det blev ju ingen buss ifrån Dalarna, intresset som ett tag var 17 stycken, hrrmm sjönk till 11 stycken på startdagen. Det var vi fem, Jonas,Patrik,Berndt,Linda-Maria och jag  som fick åka med bussen ifån Nora. Övriga bilade upp och Herr Lilja körde själv, men så är han ju en kraftkarl också.
Uppstigning 03.30 på fredagen för dusch,frukost och sista packningen, för att sedan hämta upp Linda-Maria som skulle ha sin bil hos en kompis. Vi hann lagom parkera så kommer bussen och grabbarna var redan på plats. Så det var bara att packa in allt för att vid nästa stop vid Scandic i Gävle byta chaufför.
Tidigt började historier och munhuggningarna hagla, vilken tur att man tränat upp skrattmusklerna under Jämtlandsresan. Det sägs att ett skratt förlänger livet, undrar då hur gamla Noragänget kommer bli.Kalle och jag pratade gamla minnen från Sälen Cup, med många skratt och påminnelser hur roligt vi alla haft där.
Nora Gyttorp Sveriges bästa fiskeklubb, jag håller med, men det finns fler. Det är nog ingen annan klubb med bättre sammanhållning, och med onsdagsträffar i klubblokalen och många andra gemensamma arrangemang, även utanför fisket. De har ju även haft många och stora framgångar inom tävlingsfisket, med Svenska och Nordiska Mästare inom flera grenar. Läs mer om klubben på www.noragyttorp.se
Resan fortsätter och jag tar lite kort utmed vägen, roligt att få åka över nya bron i Sundsvall. Det blåser rejält ju längre norrut vi kommer och man känner hur vinden tar tag i bussen. Men med en säker chaufför så är vi trygga, blir en fikapause och lunch i Nordmaling. Samma ställe som vi stannade med Hälsingebussen när vi åkte ifrån Norsjö och SM i mete 2011. Då tror jag inte att det stället var förvarnat om att bussen skulle komma så maten tog slut då. Mamma och jag som var bland de sista i kön tog köttbullar och mos, som inte var uppvärmt ordentligt. På natten åter i Borlänge så blev både hon och jag magsjuka, var länge sedan jag var så sjuk. Nämnde inte detta för mina medresenärer den här gången och dagens mat smakade bra och tror att alla klarade sig från ofrivillig magsjuka.
 
 
På väg upp på bron i Sundsvall och man ser inte hur långt det är ner till stan, men ett snabbt sätt att passera Sundsvall på.
Höga kustenbron och utsikt mot havet.
På väg emot Umeå.
Örnsköldsvik som har en hoppbacke mitt i stan. Senast jag bodde i Örnsköldsvik var vid Pimpel-SM 1994, då det var så mycket snö.Tidigare hade jag bott på Grand hotell på Nordiska Mästerskapen 1988, tillsammans med Gun-Britt, Sveriges genom tiderna bästa damveteran, som nu tävlar för Sundsjöfiskarna och tog ett SM-guld i lag på årets SM.
Under resan så har man också fixat ett lotteri där alla får pris och högsta vinsten är en isborr Mora Nova. Många andra fina priser och pirkar från Mankan och Kaj. Fler lotterier och frågesporter med många frågor där jag inte har en susning om svaret. men som lite av en "stenexpert" så vet jag i alla fall att en safir är blå.Hade skänkt en nyckelring som jag gjort själv, med en kanintass med flera ametister på och de är lila. Från Umeå åker vi i alla fall Blå vägen och passerar även Lycksele, där nästa års SM i pimpel går av stapeln.
Mot kvällningen kommer vi fram till Hotellet Källan, som ligger cirka 3 mil utanför Norsjö. Trots en lång resa så är man så nyfiken och vill gärna se platser som vi passerar. Nästa del kommer i morgon. Ha en bra dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela