Premiär....

Publicerad 2015-12-20 03:56:10 i Allmänt,

Ja, jag tänkte att min premiär för säsongen skulle bli den 20 december på Runn, vid Sandviksviken. En rejäl revansch efter SM 2014.Falubygdens Sfk skulle ha tävling där. Men den blev inställd p.g.a parkeringsproblem!? Hur tänkte man då?! När man tidigare i veckan utlyste tävling?
 
Hur som helst så hade Borlänge SFK tävling på Lördagen på Lilla  Aspan och där fick Erik Södergårds en öring på över 3 kilo.Grattis! Bara abborre räknades men en fin fisk till Julmiddagen.
 
 
Själv var jag helt upptagen av förberedelser inför min årliga tjejmiddag med kompisar och vi hälsade ljuset tillbaka. det vänder ju nu den 21 december och blir ljusare igen. Nästan att jag trodde att jag fyllde år, då jag fick så fina presenter två ugglor av ljus, en räv och en stor turkos lyckta av glas. Mycket lyckat och vi hälsade ljuset åter med en skål i rosa bubbel.
En lyckad kväll med lite småplock av diverse mat och dryck därtill. Trummande in det nya ljusåret,skönt att det snart vänder och blir ljusare igen. Nu hoppas vi på kallare väder och att isarna växer på sig.
Tomten palla inte riktigt för trycket, utan satt mest och sov och en viss Mr Rickard hängde mest i taket.
Nu är det visst bara jag kvar så God Natt, gott folk, vi hörs!
Det bidde ingen premiär denna helg och katten  Chilla var ganska otålig när jag plockade fram kvällens mat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela