Väntans tider....

Publicerad 2015-12-11 13:34:11 i Allmänt,

Idag är det 11 December och man bara väntar på kyla och bärbar is. Igårkväll var det + 7 grader, regn och blåst. Pimpeltävlingarna igång förra helgen i HDH-cupen som man kan läsa mer om på pimpelsport, se länk. Så var rädda om Er ni som skall ut nu och bär alltid isdubbar.
 
Igårkväll så hade vi årsmöte i Borlänge Sfk och jag fick hoppa in som sekreterare och Jonas satt som vanligt som ordförande.Vi var runt 25 stycken medlemmar som kom för att som vanligt bjudas på varm glögg innan mötet och mingla runt och köpa lotter.
På plats visades även en batteridriven motorisborr med specialpris för medlemmar. På tävlingar inom Dalarna så får alla använda en batteridriven isborr, utan att inneha ett handikappkort.Vilket bestämdes på Dalarnas tävlingsledarmöte, tillsammans med många andra klubbar. Men naturligtvis så måste man ha ett godkänt handikappkort från Sportfiskarna för att få använda en sådan borr på DM och SM.
Årsmötet fortlöpte med många omval, och lite diskutioner om framtida priser,resor och hur man bäst ska lösa problemet med återväxten. Styrelsen har lite att bita i.
Efter mötet bjöds det på varmkorv med bröd och läsk och slutligen prisutdelning av lotteri och KM med glaspokaler och varupriser. En trevlig kväll tillsammans med många medlemmar som har lätt till skratt.
Tack för denna gång, vi hörs.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela