Mormyskafestival.....

Publicerad 2015-02-20 09:02:58 i Allmänt,

Nu är det dags för den årliga Mormyskafestivalen som Tunabygdens SFK med Folke Andersson i spetsen arrangerar. Tävlingarna pågår från fredag till söndag, med start idag vid Hinsnoret på sjön Liljan, som ligger mellan Borlänge och Falun. Dagens tävling skulle egentligen gått på Ösjön vid Uvbergsviken, men där är det ganska så sönderborrat och fullt av stöp efter SM i pimpel som avgjordes för två helger sedan.
 
Idag tävlar man mellan 11-15, och på lördag och söndag så tävlar mellan 10-15, startavgiften är  100:- varje dag. På fredag och lördag så är det penningpriser, men på söndag finns ett stort prisbord som sponsras av Vestlís Fiske och Fritid, Borlänge och Djurås.
 
På lördagen går tävlingen vid Ornäs båtklubb och då får man var inom ruta 1 och på söndagen samma startplats och tävling på ruta 2.Tillåtet bete är maggot, pinkies,metmask och bloodworms. All fisk räknas utom gös och gädda. Välkomna!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela