Nu så.......

Publicerad 2015-02-03 10:17:27 i Allmänt,

I går så fixade vi i Falubygdens SFK och Borlänge SFK alla priser till den individuella tävlingen och lagtävlingen. Allt börjar falla på plats och även de nya broschyrerna fick krypa ner i startpåsarna. Tyvärr fattades några till ett distrikt, men vi får hoppas att Cecilia kan bidra med några fler. De här bilderna nedanför är ifrån förra året när vi gjorde i ordning startpåsarna och alla startkort.
Trevligt folk i Borlänge....ja jag bor ju kvar efter 23 år. Men visst finns det många andra fina orter i Dalarna som man skulle vilja flytta till, men så länge mina barn, barnbarn och "svärmor" är kvar här i Borlänge och Falun så stannar jag. Det här vykortet håller ju måttet även i år för Borlänge kommun med tanke på filmen om det somaliska bandylandslaget som är från Borlänge och som nu är ute på en ny turné.
Här är Ornässtugan igen där Gustav Vasa rymde ifrån, genom utedasset på baksidan, när han flydde från danskarna som var på gång efter honom. Sedan bar det av upp mot Svärdsjö med hjälp av en dräng från Ornäs och vidare upp mot Mora. Där skulle han be Morakarlarna om hjälp men fortsatte upp mot Sälen och det var så Vasaloppet långt senare kom till. Ornässtugan ligger på första udden till vänster om starten vid båtklubben i Ornäs.
Här är ett av Faluns största och högsta kännetecken, hoppbackarna vid Lugnet. De syns ju på flera mils avstånd och vid klart väder även långt ut på Runn. Snart är det dags för Skid-VM och det finns väl ingen som missat det.Nu har det kommit så mycket snö att de är tvungna att köra bort en del av den. Det ska bli intressant och jag hoppas att jag någon av dagarna kan åka in och uppleva VM på plats. Det var allt för idag.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela