Snart helg.....

Publicerad 2015-02-27 09:50:02 i Allmänt,

Snart helg och nya pimpeltävlingar, VM på skidor är snart över och det har ju blivit några timmar framför TV:n. Roligt att Sverige kan och har tagit så många medaljer. Idag blir man bänkad igen framför "burken" när herrstafetten ska avgöras.Just nu när klockan är 09.10 så lyssnar jag på Dalaradion som har en studio på Lugnet och redan så börjar publiken ramla in.Så roligt och härlig stämmning hoppas nu att allt går ihop för Falu kommun också för det har ju varit lite olika åsikter om VM:et.
 
Hur som helst så är det en stor fest och så mycket folk även på prisutdelningarna på stora torget i Falun.......Bor nog i fel stad.....Nejdå, trivs bra här och i Borlänge, och här bor man länge.
 
I gårkväll såg jag på backhopparna och det blev nytt backrekord i stora backen på 135,5 meter. Huua, att de vågar, jag har varit uppe i hopptornet för flera år sedan och vilken härlig utsikt det var. Roligt att det var fullsatt på läktarna och vilken stämmning.
I morgon så är det flera pimpeltävlingar på gång,bl.a.Woxnadalens tävling på Mållången och den är med i Pimpelsports Cup. Det blir att kasta in handuken trots att jag har några poäng i cupen, det går inte att sitta och åka själv så långt för Niklas och mig. Sen tryter ju orken också lär väl bli en lång dag på söndagen och tävlingen Pimpelfiskare mot Cancer, som jag skrev om igår.Finns tävling i Insjön och några andra tävlingar också men för min del blir det nog lite träningsfiske på låg nivå.
 
I helgen avgörs också Svenska Mästerskapen i Mormyska i Skinnskatteberg, som i år är en öppen tävling. Men när det är ett SM så är det naturligtvis föranmälan som gäller och inget man bara kan åka till för att tävla.
 
Så skitfiske till alla som tävlar i helgen och vi ses vid Vikabygdegård på söndag, ha det så gott och en stor kram till Alla!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela