Sportlovsfiske 2015.......

Publicerad 2015-02-25 20:10:48 i Allmänt,

Idag onsdagen 25 februari så arrangerade Borlänge SFK sin årliga pimpeltävling för sportlovslediga barn.
Vädret var inget vidare småregnade på morgonen och blåste rejält, så det kom bara 21 stycken barn till start. Som mest har det varit över 200 deltagare.Starten var vid båtklubben i Ornäs, samma plats som vid Lag-SM i pimpel. Snön hade smält bort och det var en del vatten på isen och mycket halt.
Här är Dan Ersbjörs och Jonas Gustavsson ute och borrar upp hål inför dagens tävling. Kanske att VM i skidor också påverkade det låga startantalet idag och det blåsiga vädret. Den här lilla tjejen på 4 år och med egen spark precis som sin mamma, frös så mycket att de åkte hem innan tävlingens slut. Men jag kunde "springa" ikapp dem så hon fick en medalj i alla fall, när hon varit så duktig. Det var nog två till som inte vägde in och som åkte hem tidigare, det var ju så blåsgt och kallt. Ett tag såg det ut som om solen skulle komma fram, men den lyste tyvärr med sin frånvaro.
 
Här är dagens lyckliga segrare  och mer kan man läsa på Borlänge SFK:s Facebook-sida, där kan man gå in och gilla och få information om kommande tävlingar och annat "smått och gott"
 
 
Alla fick medaljer och segrarna pokaler, när man hade vägt in så bjöds man på varm saft och bulle innan det var dags för prisutdelning. Även föräldrar och mor och farföräldrar fick smaka för alla var vi lite frusna denna dag.Här är vi beredda innan starten och jag vill passa på att tacka de som hjälpt till idag. Man kunde även få låna spön med pirk och krok, vilket några passade på att göra. Klubbens nya "maskotar" fanns också på plats, vilka passade bra som stopp för sopsäcken, så att den inte blåste bort. Välkomna nästa år igen!
 

Kommentarer

Postat av: Lennart Larsson

Publicerad 2015-02-25 21:27:16

Har tagit rejält på snötäcke sedan vi gick ut på samma ställe vid lagtävlingen. Bra att barnen får komma ut på fiske, här i Göteborg fick det bli bryggpimpel när jag hade en klassdragsaktivitet förra onsdagen. Efter SM-helgen så lyckades jag vara på is 6 dagar här i hemtrakten. 08 var den sämsta vintern då kom jag bara ut 2ggr
Ha de bra hälsar Lennart L Partille Sportfiskeklubb

Svar: Ja, vi har blankisar nu med lite vatten ovanpå. Skridskotävlingen Ornäsrännet har fått ställa in sin tävling i år, eftersom vi har haft så mycket plusgrader sista tiden. Det är alltid så roligt att arrangera tävlingar för barnen som är så tacksamma.
rosietalar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela