Träningspass på Ösjön....

Publicerad 2015-02-22 19:18:48 i Allmänt,

 Idag så var det ett träningspass på Ösjön tillsammans med sönerna Mikael och Niklas. Tror nog att pappa var nöjd uppe i himmlen när vi likt tre muskutörer använde hans hemmagjorda broddar. De fungerar perfekt trots att han varit död i över 20 år, endast byte av en och annan skruv. Skulle nog ta upp tillverkningen av dem.
Vi parkerade vid Uvbergsviken och gick ut till Nordanö och fiskade i kanterna och nära land. Men fisket var inget vidare, man var tvungen att borra dem i skallen och sedan var de väldigt kinkiga på krokarna. Man kunde byta krok i samma hål där man inte kännt något och helt plötsligt så börjar de nappa som tokar. Så idag har både Urban och Kurre fått bekänna färg. Jag börjar fiska in mig mer och mer på Urbans Törnrosa och Kurres Bolander är Outstanding.......
Det är då inget fel på återväxten på abborrarna i Ösjön, så jag tror då inte ett dugg på att SM-Pimpeln kan ha påverkat fisken i Ösjön. Tvärtom så blir de bara större och större i snitt, dagen till ära (det är ju ändå VM i skidor) så är naglarna målade i Svenska färgerna.Kanske det hade varit rätta färgen på SM:et, vet att syrran också är väldigt noga med färgen på naglarna vid tävlingar, eller hur Monica.....
Det var som sagt blankis i dag och jag hade med en púlka med matsäcken och efter några timmars fiske så skulle vi grilla korv. Fyy faan för engångsgrillar ...brinner endast en gång! Jo visst, det tog eld i det preparerade papperet men sen dog den ut. Vi testade allt, rev vass,torrt gräs, hämtade torra flisbitar av ved ....men inget hjälpte. Som tur var så hade jag gjort några mackor och kaffe...ingen vill väl äta kall korv. Så efter den pausen så fortsatte fisket åt olika håll. Niklas och Mikael gick upp i Nordanösundet och jag fortsatte ner mot bryggorna och landet bortom Uvbergsviken. Men det blev inget roligt fiske, isen sjöng som aldrig förr, de håller säkert på och tappar sjön. Den fisk man fick gick djupt på cirka 3-4 meter och vet inte om vi blev så mycket klokare efter dagens fiske. Bäst i bilen blev i alla fall Niklas, och han vet nog vart han inte ska gå på Borlängemästerskapet.
Hur som helst så var det en skön dag med ett avstressat fiske, blir ju inte samma fart som vid tävling.
När vi åkte hem så hörde vi att tjejerna tagit silver i Falun och herrarna misslyckades och blev överkörda av en ryss....Thats life.... Nya tag i veckan, då är det Sportlovsfiske och till helgen Pimpelfiskare mot Cancer.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Bo Nordqvist

Publicerad 2015-02-22 22:24:41

Hej
Vet du något hur man kan få info om sportlovspimplingen som brukar vara nu på onsdag?

Svar: Sportlovspimpeln är som vanligt på onsdagen, start vid båtklubben i Ornäs och man tävlar mellan 11-13. Välkomna! Ring vår telefonsvarare 0243-239644, Hoppas även att det finns med i sportlovsprogrammet till skolorna?
rosietalar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela