Borlänge SFK och mor och dotter.......

Publicerad 2015-01-17 09:25:31 i Allmänt,

Nu ska jag berätta lite om Borlänge SFK:s Svenska Mästare i Pimpel genom åren. Det började med att Greta Hedenskog vann damklassen 1958 och efter det beslutades att bilda klubben. Så henne räknar jag naturligtvis in i klubben. Den senaste som vann SM i pimpel är Lillemor Arvidsson i Äldre damveteran i Grums, och hon är  Gretas dotter. Här är Greta vid Torsång på braxenmete och vid Gevsjöströmmen, på utflykt med Ivar, med min familj Andersson, Tore och min kompis Inga-Lena
Här har Lillemor hämtat pris på en av de många tävlingar som hon vunnit.
BORLÄNGE SFK:S SVENSKA MÄSTARE I PIMPEL 1958-2013
1958 Greta Hedenskog               Dam
1962 Sven Bergkvist                   Herr
1963 Svante Karlsson                 Herr
1966 Sylvia Nilsson                     Dam
1969 Annie Bergkvist                   Arr
1970 Anneli Carlsson                   Ä Damjunior
1972 Tomas Nilsson                    Ä Herrjunior    (Sylvia o Börjes son)
1976 K-G Karlsson                      Herr
1980 Jonas Vestli                        Y Herrjunior
1980 Hans-Erik Kristoffersson     Herr
1982 Annie Bergkvist                  Damveteran
1985 Sylvia Nilsson                     Dam
1987 Björn Lindén                       Ä Herrjunior
1991 Sylvia Nilsson                     Damveteran
1997 Sylvia Nilsson                     Damveteran
2003 Sylvia Nilsson                     Ä Damveteran
2004 Annie Bergkvist                  Ä Damveteran
2006 Sylvia Nilsson                    Ä Damveteran
2009 Sylvia Nilsson                    Ä Damveteran
2013 Lillemor Arvidsson             Ä Damveteran
 
Sammanlagt 20 stycken Svenska Mästare och jag kan nog tycka att det är dags för några fler i år när det är 2 SM som skall genomföras. De som har chansen 2014 individuellt är följande: Lillemor Arvidsson, Ellen Jonsson, Kjell Hellström, Dan Ersbjörs, Erik Bjurström och Rosie Thörne.
 
På lagtävlingar så har ju Borlänges Damveteraner tidigare varit överlägsna, när de vann 8 år i rad och sammanlagt 10 gånger, Ä Damveteraner 3 gånger, Ä Herrveteraner 4 gånger, Herr en gång och Ä Herrjuniorer en gång. Så tillsammans har det blivit 19 gånger som man vunnit guld med något lag. Nya chanser i lagtävlingen till 2014 blir det i följande klasser: Ä Damveteran, Ä Herrveteran, Damveteran och Y Herrjuniorer.
Fortsättning följer.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela