Ruggugglorna på äventyr......

Publicerad 2015-01-18 19:56:00 i Allmänt,

I fredags så var det först pyssel i tomteverkstaden, lite telefonsamtal till några av våra sponsorer till SM och på kvällen revy i Falun, med barnens farmor Elna.
På eftermiddagen var jag iväg och kollade en lägenhet i centrum och sen hem till Elna som bjöd på mat, vilken lyx. Sen bar det iväg in till Falun på revy, riktigt roligt att få skratta åt alla tokigheter, och vi såg att det fanns många ruggugglor bland publiken, även roligt att kolla in dem. I går så var det en välbehövlig vilodag.
I morse hämtade jag upp Niklas sen bar det iväg till Leran, som ligger mellan Ludvika och Smedjebacken på DM-serie nummer 1 i Dalarna. Utanför Borlänge väntade Lena och Gardar som hängde på oss, då de inte visste riktigt var sjön låg. Väl framme så var det på med broddar för det var snorhalt där vi parkerade. Sen köpte vi startkort och det var även en öppen tävling, så man fick tre kort till serien och ett startkort för den öppna tävlingen. Det kom många fiskesugna tävlare från minst 4 distrikt, Dalarna, Västmanland, Värmland och Gästrikland.
Innan dagens tävling har jag länge tänkt att jag skulle tävla i damklassen framöver på DM, så jag löste korten i den klassen. Sportfiskarna har ju ändrat åldern för veteraner och äldre veteraner och det känns märkligt att tävla med damer som nu fått gå "ner" från äldre till yngre veteraner. Brukar ju heller inte vara så många yngre veteraner med på DM- serien, så det känns bara bra att tävla i damklassen. Alltid retar det någon och det är ju fritt fram att ställa upp i vilken klass man vill, bara man har åldern inne.
Hur gick det då? Jo i första hålet fick jag nog närmare 2 kilo så det började bra, men efter det så var det att jaga fisken och borra, borra eller gå i gamla hål. Fisken blev lätt skrämd och var i en del hål väldigt försiktig. Jag fick till slut ihop 4798 gram vilket jag kom på andra plats i serien och tredje i stora tävlingen. Lotta Engvall vann och Camilla Einarsson kom tvåa, där även Camilla vann serien. Dagens högsta vikt hade Karl-Olov Wikström på 9,6 kilo. Vi får hoppas att resultaten snart kommer ut på pimpelsport eller någon annan sida, för jag skrev inga idag.
Niklas började lite längre bort än mig och fick bra med fisk i tredje hålet, men blev snabbt nerborrad. Så fisken försvann och blev väldigt försiktig. Kämpade på bra ändå och börjar mer och mer komma in i tävlandet igen, senast han tävlade var han ju i klassen yngre herrjunior.
Det mest beklagliga att se idag var att gå i hål efter de som fiskat med tafs och se fullt av pinkies och blodlarver ligga kvar runt hålen och i en del även i hålen. Skärpning!!
I dag samarbetade jag annars bra med Ivar, Hugo och naturligtvis kungen Kurre eller med andra ord så fiskade jag med en Hedenskogare, Kajs-Hugo och Kurre "Abborrpelles"  olika krokar. I morgon talar jag mer om Borlänge SFK.     Resultat finns nu att läsa på www.smedjebackenssfk.se

Kommentarer

Postat av: Rosie Thörne

Publicerad 2015-01-19 20:10:27

Ursäkta alla "Örebroare" fanns ju många med från ert distrikt också så 5 distrikt kunde jag räkna till.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela